Wat zijn landingspagina’s en waarom heb je die nodig?

landingspagina’s

Wat zijn landingspagina’s?

Een landingspagina is een pagina waarop bezoekers ‘landen’ bij een bepaalde campagne of zoekactie.
Landingspagina’s zijn dus vrijwel nooit te vinden via je menu.
Je kunt de bezoekers natuurlijk ook richting je homepage of een productpagina sturen maar met een landingspagina’s kun je meer maatwerk bieden en je bezoekers beter helpen.

Waarom?

Waarom heb je een landingspagina’s nodig en wanneer gebruik die?

Landingspagina’s gebruik je ook als je iets specifieks wilt aanbieden.

– Je kunt een campagne promoten.

– een bepaalde dienst aanbieden.

– Je kunt gericht een product aanbieden.

Een goede landingspagina biedt verschillende voordelen, namelijk;
De pagina kun je beter laten aansluiten op wat de klant/ bezoekers zoekt.
Als je de content kunt laten aansluiten op wat de bezoeker zoekt  krijg je minder afhakers en gaat je conversie omhoog.

Belangrijke Kenmerken van een goede landingspagina.

  •  Gebruik het voor 1 onderwerp
  •  Verder geen afleidende elementen tonen
  •  De pagina is visueel aantrekkelijk
  •  Het is voor iedereen duidelijk Duidelijke ‘call to action’ knop

Adwords
Hoe relevanter je pagina hoe lager de çlick’kosten bij een Adwords campagne.
Een veelgebruikte methode is het koppelen van landingspagina’s aan een Google Adwords campagne. Je betaald bij Google per klik voor elke bezoeker die op je site komt, dus je wilt hier ook de maximale waarde uit halen.

Organisch
Omdat je met je landingspagina zulke unieke content op zo’n gerichte doelgroep gemaakt hebt is de kans ook groot dat je niet alleen met je advertentie hoog zult eindigen wanneer iemand zoekt in Google, maar dat je ook binnen Google’s organische resultaten op een mooie hoge plek zult eindigen. Zo heb je dus extra voordeel van je landingspagina’s!

André den Breejen
André den Breejen

Wil je weten wat Impress voor jouw website kan betekenen?

Bel of mail mij voor een vrijblijvend gesprek.