Een van de grootste uitdagingen is om de bezoeker te verleiden tot in een aankoop in jouw webshop. Met de open software van Woocommerce heb je al een geweldig mooie basis om een webwinkel te bouwen. Als je webwinkel eenmaal is gebouwd, de producten heb geüpload en je mag ook genoeg bezoekers verwelkomen zal er vanzelf een conversie (verkopen) komen.
Om de conversie verder te verhogen zul je moeten gaan fine tunen. Een stap hierin is door op de productpagina de gerelateerde producten zo optimaal mogelijk te laten aan sluiten op het product.
Het product en de gerelateerde producten
Hoe maak je het de bezoeker zo makkelijk mogelijk? Wat heeft de bezoeker nodig, wat wil hij of zij graag zien?
Een goede stap hierin zijn de gerelateerde producten zo optimaal mogelijk te laten aan sluiten op het product.
Hiervoor ga ik er vanuit dat je zelf producten kunt toevoegen en dat je bekend met productcategorieën, tags en kenmerken van WooCommerce.
Bij product heb je standaard de optie gerelateerde producten. Hier kun de up-sells en cross-sells ingeven.
De gerelateerde producten lijkt een wat onderschatte tool.
Standaard worden de gerelateerde producten namelijk random door Woocommerce getoond en heb je vrijwel geen invloed wat er wordt getoond.
Dat is een beetje schieten met hagel en dat kan beter.
De Woocommerce product pagina
Een voorbeeld
Stel het product is brood.
Standaard worden er op de Woocommerce product pagina meer broden getoond bij gerelateerde producten omdat de categorie brood is.
Als de bezoeker al brood gekozen heeft zou deze dan nog meer brood willen?
Het kan effectiever zijn om hier bijvoorbeeld een broodmes, boter of een broodrooster te tonen.
Wil je een duurder brood verkopen? Dan gebruik je de up-sells optie.
.
Hoe pas je de relateerde producten aan?
Gelukkig is daar een goede plugin voor, namelijk custom related products.
Dit stukje software zorgt voor een extra veld waarbij je eenvoudig kunt ingegeven wat jij wilt dat er getoond wordt.
Installeer deze plugin via de back end in je woocommerce dashboard.
Activeer deze en ga naar het product dat je wil aanpassen.
Tip! Met de cross-sells optie kun je deze later ook nog in de cart laten terug komen. Kunnen we ook nog de kracht van herhaling gebruiken.
Hoeveel aangepaste producten kan ik toevoegen aan elk product?
Er is geen limiet om aangepaste gerelateerde producten toe te voegen.
Ik heb bijvoorbeeld voor drie aangepaste gerelateerde producten gekozen.
Het hangt vaak af van de theme die je gebruikt hoeveel gerelateerde producten het laat zien.
Natuurlijk is dit ook handmatige te coderen door de webbouwer.
Veel succes met het toepassen van custom gerelateerde producten!
Wil je weten wat Impress voor jouw website kan betekenen?
Bel of mail mij voor een vrijblijvend gesprek.