{"id":251,"date":"2021-08-25T19:19:35","date_gmt":"2021-08-25T17:19:35","guid":{"rendered":"https:\/\/www.impress-webdesign.nl\/?p=251"},"modified":"2022-11-22T11:47:00","modified_gmt":"2022-11-22T10:47:00","slug":"tips-voor-nieuwe-en-jonge-websites-om-snel-te-ranken-in-google","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.impress-webdesign.nl\/tips-voor-nieuwe-en-jonge-websites-om-snel-te-ranken-in-google\/","title":{"rendered":"Tips voor nieuwe en jonge websites om snel te ranken in Google"},"content":{"rendered":"\n

Tips voor nieuwe en jonge websites om snel te ranken.<\/h2>\n\n\n\n

Nieuwe websites zijn per definitie moeilijk te ranken in de Google zoekmachine. Sommige SEO\u2019s zeggen zelfs dat nieuwe websites pas in Google kunnen worden gerangschikt als ze een bepaalde leeftijd hebben bereikt. Dit wordt gewoonlijk het sandbox-effect genoemd.<\/p>\n\n\n\n

Wat is Google sandbox?<\/strong>
SEO-specialisten merken dat het veel gemakkelijker is om een \u200b\u200bnieuwe website te rangschikken met Bing of Yahoo dan met Google. Deze waarneming heeft geleid tot de theorie van Google sandbox. Aangenomen wordt dat de sandbox een filter is voor nieuwe websites. De aanname is dat het filter nieuwe websites vasthoudt en ze pas laat rangschikken als ze een bepaalde leeftijd bereiken.<\/p>\n\n\n\n

Of er nu wel of geen Sandbox bestaat het feit is;
Door de jonge leeftijd van de website, is er een gebrek aan vertrouwenssignalen.<\/strong>
Een nieuwe website ontbreekt het aan autoriteit en\/of is misschien mager qua inhoud.<\/p>\n\n\n\n

Wil je deze achterstand op langer bestaande websites inlopen moet je extra hard aan het werk.  Maak een prio in het maken van hoogwaardige inhoud en het bouwen van koppelingen tussen uw website en de rest van het web. Hier zijn een paar dingen die een prioriteit zouden moeten zijn bij het zoeken naar optimalisatie van een nieuwe website. <\/p>\n\n\n\n

Dit artikel is geschreven voor nieuwe en jonge website maar als je website al langer bestaat kun je hier ook je voordeel mee doen. Wil je serieus aan de slag met alle tips is een professioneel seo tool nodig. Hier gebruiken we de  tool SEO PowerSuite<\/a> in de voorbeelden.<\/p>\n\n\n\n

Voer een audit uit na de lancering<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Voordat je begint met het opbouwen van een verstandhouding met Google, moet je ervoor zorgen dat er geen technische obstakels zijn voor het rangschikken van je website. Voer een website-audit na de lancering uit en kijk of uw website zoek- en gebruiksvriendelijk is.<\/p>\n\n\n\n

Controleer op indexeringsproblemen<\/strong><\/p>\n\n\n\n

Eerste stop \u2013 zorg ervoor dat zoekmachines toegang hebben tot al uw belangrijke pagina\u2019s.<\/p>\n\n\n\n

Om dit te doen, start je WebSite Auditor en maakt je een project voor uw domeinnaam. De tool start onmiddellijk een audit van uw website en geeft u, zodra deze is voltooid, een volledig rapport van technische problemen:<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/a><\/figure>\n\n\n\n

Rapport beschikbaar in Sitestructuur> Site-audit. Hoewel er veel nuttige dingen in het rapport staan, houden we ons voorlopig bezig met bronnen die niet kunnen worden ge\u00efndexeerd. Je kunt de indexatie van je site ook terug vinden in Google search console.<\/p>\n\n\n\n

Controleer op UX-problemen <\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Afgezien van de kwaliteit van de inhoud, houdt Google zich steeds meer bezig met statistieken van gebruikerservaringen. Google zal aarzelen om uw pagina\u2019s te rangschikken, tenzij gebruikers snel toegang hebben tot de inhoud en er gemakkelijk mee kunnen communiceren.<\/p>\n\n\n\n

Zorg er dus voor dat je de gebruikersproblemen oplost. Ga naar uw Google Search Console- account om te controleren of al uw pagina\u2019s voldoen aan de gebruikerservaringsnormen van Google . Op het tabblad Optimalisaties  vindt je de gebruikerservaringsrapporten: Site vitaliteit en Mobiele bruikbaarheid.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/a><\/figure>\n\n\n\n

Site vitaliteit is een verzameling van drie statistieken die allemaal min of meer over paginasnelheid gaan: hoe snel de elementen worden geladen en hoe snel de pagina interactief wordt.<\/p>\n\n\n\n

Mobiele bruikbaarheid heeft meer te maken met de lay-out van de pagina wanneer deze op een mobiel apparaat wordt bekeken, zaken als lettergrootte, knopgrootte, inhoudsbreedte, enz. Als Google problemen met uw website ontdekt, krijgt je een lijst van betrokken pagina\u2019s, specifieke problemen en zelfs wat advies over hoe je deze kunt oplossen.<\/p>\n\n\n\n

Word lid van bedrijvengidsen<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Uw kansen op rangschikking nemen dramatisch toe naarmate uw website meer verbonden raakt met de rest van internet. Voor een nieuwe website is de beste manier om deze verbindingen te vinden, door te worden vermeld in relevante bedrijvengidsen.<\/p>\n\n\n\n

Claim uw GMB-profiel<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Meld je aan bij Googe Mijn Bedrijf. De beste manier om aan Google te bewijzen dat je echt bestaat, is door een vermelding te maken in de eigen directory van Google:\u00a0Google Mijn Bedrijf<\/strong>\u00a0(GMB). Ga naar de pagina<\/a> waar je Google over uw bedrijf kunt vertellen en uw bedrijfseigendom kunt verifi\u00ebren.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/a><\/figure>\n\n\n\n

Lokaal<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Hoewel in mindere mate dan GMB, kunnen andere lokale mappen ook bijdragen aan uw online zichtbaarheid. Het is niet nodig om verouderde SEO-praktijken te volgen en duizenden vermeldingen te maken in elke denkbare bedrijvengids \u2013 alsjedit advies tegenkomt, negeer het dan. In plaats daarvan raden wejeaan een paar bedrijvengidsen te zoeken die uw potenti\u00eble klanten daadwerkelijk gebruiken. Het kan Yelp zijn, of Foursquare, of Gouden Gids, of iets veel lokalers \u2013 beperkt tot jouw provincie of jouw stad. Ga door wat in uw specifieke geval zinvol is.<\/p>\n\n\n\n

Cre\u00eber inhoud in clusters<\/strong><\/h4>\n\n\n\n

Deze vind ik erg goed. Content creeren is wat velen roepen maar hoe begin je nu? Denk in clusters! Google heeft meer vertrouwen in het rangschikken van pagina\u2019s die afkomstig zijn van nichewebsites. En een van de beste manieren om aan te tonen dat je een expert bent in een bepaalde niche, is door veel kwaliteitsinhoud over een bepaald onderwerp te maken. Daarom is het, vooral in het begin, belangrijk om uw content in clusters te maken.<\/p>\n\n\n\n

Wat het betekent is dat in plaats van van onderwerp naar onderwerp te springen,je zich op \u00e9\u00e9n onderwerp moet concentreren en het vanuit zoveel mogelijk invalshoeken moet behandelen. Stel dat je een fietsenwinkel bent. Een goede contentstrategie zou zijn om \u00e9\u00e9n aspect van fietsen te kiezen en een hoop content over dit aspect te cre\u00ebren, en vervolgens naar het volgende aspect te gaan.<\/p>\n\n\n\n

Als je zou beginnen met bijvoorbeeld stadsfietsen, zou je eerst een landingspagina<\/a> maken \u2013 de beste stadsfietsen. Vervolgens zoujedeze primaire pagina omringen met een cluster van secundaire pagina\u2019s \u2013 hoe je een stadsfiets kiest, de beste stadsfiets accessoires,  stadsfietsen onder \u20ac 1000, enzovoort.<\/p>\n\n\n\n

Toon positief gebruikersgedrag<\/strong><\/h4>\n\n\n\n

Hoewel Google zegt dat ze geen gedragssignalen gebruiken om pagina\u2019s te rangschikken, is er voldoende bewijs voor het tegendeel. Aangenomen wordt dat positief gebruikersgedrag (bezoeken, interacties, lange sessies, commentaren, recensies en sociale shares) een aanzienlijke hulp kan zijn bij het proberen Google ertoe te brengen uw pagina\u2019s te rangschikken.<\/p>\n\n\n\n

Op zoek naar eerste bezoekers<\/strong><\/h4>\n\n\n\n

Je hebt natuurlijk enkele echte bezoekers nodig om positieve signalen van gebruikersgedrag te kunnen vertonen. En het vinden van bezoekers voor een nieuwe website kan een uitdaging zijn. Een ding dat je hier kunt doen, is profiteren van het momentum van het lanceren van een website \/ bedrijf en een aankondiging publiceren via lokale media, forums, belangengroepen en uw eigen sociale media-accounts.<\/p>\n\n\n\n

Houd uw bezoekers betrokken<\/strong><\/h4>\n\n\n\n

Ontwerp uw pagina\u2019s op een manier die gebruikersinteractie aanmoedigt en gebruikers uitnodigt om voor langere tijd te blijven. Veel hiervan komt neer op de basisfuncties voor gebruikerservaring: gesegmenteerde inhoud, eenvoudige navigatie, gebruik hoogwaardige beelden en geen vervelende pop-ups. Het doel is hier om een \u200b\u200bgoede eerste indruk te maken en gebruikers naar beneden te te laten scrollen.<\/p>\n\n\n\n

Een ander ding dat je kunt doen, is elementen toevoegen die uw bezoekers aanmoedigen om naar andere pagina\u2019s van uw website te navigeren. Een eenvoudig aanbevelingssysteem zou de slag moeten kunnen slaan: berichten of producten aanbevelen op basis van de momenteel bekeken inhoud. Dit is waar geclusterde inhoud echt van pas komt \u2013 door verschillende invalshoeken op hetzelfde onderwerp aan te bieden, zou het relatief gemakkelijk moeten zijn om bezoekers van pagina naar pagina te verplaatsen.<\/p>\n\n\n\n