Wat is een Call-To-Action knop?

Wat is een Call-To-Action knop?

Als je een website of webshop beheert, ben je waarschijnlijk bekend met de term Call-To-Action, vaak afgekort als CTA. Maar wat betekent het precies en welke rol speelt het?

Een Call-To-Action knop stimuleert bezoekers van jouw website om actie te ondernemen. Je wilt je bezoekers immers naar specifieke pagina’s leiden. Een CTA-knop helpt je hierbij, waardoor je toevallige bezoekers kunt omzetten in betalende of geïnteresseerde klanten.


Hoe ziet een Call-To-Action knop eruit?

Een CTA kan verschillende gedaantes hebben. Het hoeft dus niet persé een ‘koop nu’ knop te zijn op jouw website. Een Call-To-Action kan de bezoeker ook motiveren om op een link te klikken. Ook het invullen van een contactformulier om meer informatie te verkrijgen is een aanzet tot actie. Feitelijk gezien kunnen we stellen dat een dergelijke button jouw bezoeker wegwijs maakt op je website. Door duidelijk aan te geven waar de bezoeker op kan klikken, kun je het proces eenvoudiger en makkelijker maken.

Voorbeeld van een Call-To-Action button:

Haal meer klanten binnen via je website!
Andere voorbeelden van een Call-To-Action:
Download hier uw gratis e-book
Gratis proefperiode starten
Abonneer op onze nieuwsbrief
Ja, ik wil teruggebeld worden
bekijk hier het volledige aanbod

Tips voor goed converterende buttons:

Welke kleur je gebruikt voor een CTA is van groot belang. 

  • Het moet opvallen dus gebruik een opvallende kleur.
  • Uitstraling van een knop; zodat duidelijk is dat erop geklikt kan worden.
    Activerende tekst; bijvoorbeeld ‘Download nu de gratis e-book‘ in plaats van ‘Ga verder‘
  • Plaats de link op de juiste plaats.
André den Breejen
André den Breejen

Wil je weten wat Impress voor jouw website kan betekenen?

Bel of mail mij voor een vrijblijvend gesprek.