Haal jij nog werk uit je website?

9 redenen voor een nieuwe website.

Make an impression! Deze slogan is vooral van toepassing bij websites zou ik zeggen. Online kan je niet met woorden of een glimlach nog wat redden. Je wordt beoordeeld in seconden en je bezoekers hebben weinig geduld.

Des te meer reden om een website te hebben die indruk maakt. Het is niet alleen een mooi logo of een leuk kleurtje. Het is de totale impressie die het doet. Je moet het gevoel overbrengen van; hier is over nagedacht, dit werkt fijn en logisch. Tegelijkertijd straalt het een kwaliteit uit. Als je het ziet weet, je wat ik bedoel.

Er zijn nog steeds veel websites waar dit niet het geval is. Zelf loop ik vaak tegen het probleem dat de gewenste informatie niet te vinden is. Dit is natuurlijk heel frustrerend voor een bezoeker.

Maar mensen, dat betekent ook dat er nog een hele wereld te winnen is.
Een nieuwe goedgebouwde website geeft een boost aan je business.
Hier 9 redenen wanneer het tijd is voor een nieuwe website;

Je website is te oud.

Een gedateerde website is ‘bad for business’. Is de website meer dan 3 á 4 jaar oud, kijk dan eens goed of de waarden van je bedrijf nog goed worden weergegeven.  Twijfel je? Vraag dan anderen om er met een kritische blik naar te kijken.

Je website bezorgt je geen werk of aanvragen. Je hebt te weinig conversie.

Als je genoeg bezoekers hebt maar er komt maar nauwelijks conversie dan is er structureel iets mis en wordt het tijd voor een nieuwe website.
Mijn motto is: Een website moet geld voor je verdienen.

De website is niet gebruiksvriendelijk

Als een website niet gebruiksvriendelijk is krijgt de bezoeker geen goed overzicht van wat je als bedrijf te bieden hebt en het is moeilijk om snel bepaalde informatie te vinden. Dit zal bezoekers laten afhaken en zal je conversie geen goed doen. Ga voor een nieuwe overzichtelijke website en geef gebruikersgemak prioriteit.

Je website wordt niet goed weergegeven op mobiel of in sommige browsers

De techniek is verouderd of de website is niet responsive. Dit kan echt niet meer. De praktijk ervaring is dat ik ze nog steeds tegen kom. Snel een nieuwe website

De concurrentie heeft een moderne, uitnodigende website

Het is uiteraard belangrijk dat je geen gedateerde website hebt. Zorg dat je vóór loopt op je concurrentie, niet achter. Maak het verschil. Laat een nieuwe site bouwen.

Het bijwerken van je site is lastig of helemaal niet mogelijk.

Eén van de grootste frustraties van bezoekers is het bekijken van een website die niet actueel is. Er is altijd iets aan toe te voegen of te verbeteren. Gaat dit moeizaam via het beheersysteem of kost dit te veel tijd?
Ga voor een nieuwe site met een makkelijk beheer systeem (CMS). Bijvoorbeeld WordPress.

Je hebt te weinig bezoekers

Dit kan verschillende redenen hebben. Vaak is de site inhoud of structuur slecht op orde en wordt daarom slecht geïndexeerd door Google. Het kan ook zijn dat er weinig aan SEO is gedaan. Een nieuwe site dan de beste en vaak de goedkoopste oplossing.

De website is traag

Vind jij het fijn om lang te wachten bij de slager? Nee, natuurlijk niet. En net zomin vindt je bezoeker het fijn om te moeten wachten als hij je site bezoekt. De laadtijd van je website is nu een van de ranking factoren voor Google en bepaalt dus mede jouw positie en vindbaarheid. Besteed hier serieus aandacht aan.

Je wilt nieuwe toepassingen maar met je huidige site kan dit niet.

Je wilt bijvoorbeeld video content tonen wanneer men via de desktop binnen komt en een foto als men mobiel kijkt. Of je wil blogs gaan schrijven, maar dit gaat onhandig. Of je wil een mooie 3D presentatie van je bedrijf tonen maar je framewerk of hosting is hiervoor ontoereikend.
Met de nieuwste technieken hoeft dat allemaal geen belemmering meer te zijn. Is een van bovenstaande redenen van toepassing op jouw website? Neem contact met mij op voor een vrijblijvend advies of offerte.

André den Breejen
André den Breejen

Wil je weten wat Impress voor jouw website kan betekenen?

Bel of mail mij voor een vrijblijvend gesprek.